Luty 27, 2015 at 8:02 pm

Moja podróż do flamenco

A zatem to było tak. Wybrałam się na takie ni to warsztaty ni wykłady o flamenco. I na scenie w Śródmiejskim Ośrodku Kultury zobaczyłam wtedy Lunę. Mój Księżyc Andaluzji. Zobaczyłam i usłyszałam. Pomyślałam sobie, chcę tańczyć flamenco. I poszłam na pierwsze zajęcia do Luny. Poszłam zatańczyć po raz pierwszy tangosa. To było dokładnie dwanaście lat temu.

Ale to nie wtedy historia się zaczyna. Bo wcześniej to ja zamarzyłam sobie, żeby się nauczyć hiszpańskiego. Bardzo, ale to bardzo chciałam hablar español. Zapisałam się na kurs do szkoły językowej. To właśnie ta szkoła zorganizowała wykład o flamenco, na którym tak zachwyciłam się Luną. To było mniej więcej dwanaście i pół roku temu.

Ale nie, to jednak jeszcze nie początek. Wcześniej to ja zakochałam się w języku hiszpańskim i Hiszpanii. Choć Kastylię było mi dane tylko w małym stopniu pozwiedzać: jej północne, oceaniczne brzegi, a potem te bardziej południowe. Nawet Gibraltar zdobyłam, a z Gibraltaru już afrykańską Ceutę. I Madryt zwiedzałam metrem i pieszo gubiąc się w jego czarownych uliczkach. Tak, wtedy się zakochałam w hiszpańskim, który jak czuję po dziś dzień jest moją drugą lingua materna.
A wiecie kiedy to było? W dwutysięcznym roku. Całe siedemnaście lat wtedy miałam.

Ale to też nie początek. Bo początek to ma miejsce kiedy ja ruszam w tę podróż do Kastylii. Choć zdobycie Hiszpanii nie było jej celem. My całą Europę odważnie chcieliśmy zdobyć. My, czyli, ja, moja kuzyneczka i tata kuzynki, a mój wspaniały wujek Czacho. Ruszyliśmy sforsowanym już życiem Fordziszczem. Jego bagażnik był wypakowany po brzegi namiotem, karimatami, śpiworami oraz paszą w postaci konserw, pasztetów, zupek w proszku. Codziennie w drodze z nowym celem przed nami, z nowymi widokami za oknem, z mapą i dziennikiem wyprawy na kolanach. Codziennie w innym miejscu, w rutynie czynności typu rozkładanie i składanie namiotu, szykowanie strawy, pakowanie. Ze śniadaniem jeszcze we Francji, a z obiadem już w Hiszpanii. Po to by kolację za kilkanaście dni pożreć w Portugalii. Z przygodami typu wymiana koła lub naprawa sprzęgła. Z jednym buntem na pokładzie, kiedy to para siwków, czyli jak z kuzynką przeforsowałyśmy, że „Wtorek jest dniem bez pasztetu”. Z jedną małą awanturą, po której ja z kuzynką się do siebie nie odzywałyśmy, aż do chwili kiedy na jednej ze stacji benzynowych ona zatrzasnęła się w kiblu i słowem proszącym o pomoc ona do mnie musiała się odezwać (pamiętaj kuzyneczko, a mogłam Cię wtedy na tej stacji zostawić). Z budzącymi się małymi miasteczkami gdzieś na północy Francji lub świętującymi na południu Portugalii. Tak się najeździliśmy, tyle napatrzyliśmy, tyle naprzeżywaliśmy. Pamiętam, jak gdzieś we Włoszech, kiedy wujek Czacho chciał jeszcze Rzym zdobywać, my z kuzynką zadecydowałyśmy, że już wracamy. Do domu, do babci, do pierogów, sznycli, schabowych, naleśników i pomidorowej. Tak właśnie, gdzieś pomiędzy Gibraltarem a Andorą dopadła mnie językowa strzała Amora.

Ale wiecie, ta podróż zaczęła się jeszcze wcześniej. Ona zaczęła się wtedy, kiedy nie zaczęła się inna. Bo ja w tamto lato dwutysięcznego roku, to miałam ruszać z paczką moich „Czarnych” gdzieś na Mazury czy na Kaszuby. Już zaliczki były popłacone, już plany kajakowych wypraw były poczynione, ale doszło do jakiejś sprzeczki, czy innej dziewczyńskiej awantury. Poobrażałyśmy się na siebie, jedna na drugą i wyjazd odwołałyśmy. Ja pamiętam, ja w tamto lato to nawet miałam kończyć kurs na prawo jazdy. I wtedy kiedy ja w rozpaczy byłam, że te wakacje już przepadły, to kuzynka z wujkiem mnie namówili na ten podbój Europy: Uczyć jeździć się będziesz gdzieś tam pod palmami, z pomarańczy zrobimy ci pachołki.

Tak było, tak to się wszystko zaczęło. Ta kłótnia, ta awantura z koleżankami pchnęła mnie w najprawdziwszą podróż! I gdzie to mnie doprowadziło? Jak to mnie wytańczyło!
Przetańczyłam już tangosa, tientosa, wywdzięczałam się w alegriasie, przechodziłam z solei w bulerię, kroczyłam w martinete, wyklaskiwałam garrotina, malowałam obrazy malagueñą, wirowałam w sevillanas, opowiadałam liryczne historie petenerą, wpadałam w szał w siguiriyas… Doświadczyłam już kilku wspaniałych, i tak różnych w niuansach instruktorów. Próbowałam się z mantonem, bastonem, kastanietami, wachlarzem i kapeluszem.

Dzisiaj jestem tu, na La Pasión parkiecie. Dziś mam przed sobą nowe wyzwanie. Dziś na tym parkiecie stoi nade mną mała czarna jędza, co się każe puchatym chomiczkiem zwać, choć wszyscy wiedzą, że to terminator wśród instruktorów, i ona mi dziś tak rzecze:
Pau Elegancka, no teraz na siete robisz skok jak gepard na gazelę! No Pau, Ty jeszcze te vuelty będziesz kręcić jak ja ci zaklaszczę.

Pasja to prawdziwa, pełna wyzwań przygoda. Ale droga do niej, to też nie lada podróż.

Siete!

Poniżej prezentuję pamiątkowe zdjęcia z tej zachwycającej podróży Vuelta de Europa. Jakość zdjęć zachwyca mniej, ale pamiętajcie, że piętnaście lat temu zachwyt swój uwieczniało się na kliszy. Kolejność zdjęć przypadkowa.

0 likes Dancing shoes , Projekt łasicowanie # , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
Podziel się: / / /
Szukaj na 5razones
O mnie
To ja Pau Elegancka Wszystko co chcecie o mnie wiedzieć, znajdziecie tu. W każdym poście. Przeczytacie w każdym zdaniu i pomiędzy zdaniami. Rozpoznacie na granicy kropki kończącej jedną myśl, a akapitem rozpoczynającym następną. Zdjęcia, rysunki, szkice to pocztówki z naszej codzienności. Łapcie!

Macie ochotę na mały wieczorny spacer po Siedem Ogrodów?
🌲🌳🍀🌿🍃🥀🌹🌷🌲🌳☘🍀

Więcej oczywiście na #Instastories na naszym profilu na IG: www.instagram.com/5razones_by_pau_elegancka/

View on Facebook

W deszcz dzieci się nie nudzą.

Bo rodzice pakują je do przyczepki i wywożą w las. #najlepiej 🤘🚴‍♂️🚴‍♀️

#wildchildhood

A po więcej zdjęć i filmików zapraszamy tu: www.instagram.com/5razones_by_pau_elegancka/

View on Facebook

Gdy Twoje dziecko na chwilunię przed rozładowaniem bateri (sami nie wierzymy, że to się udało) mamrocze: chcę, żeby było jutro, będzie wspaniale! - to wiedz rodzicu, że umiesz w wakacje 💪🏞🤘

A dzisiaj było poranne karmienie baranów i kroliczków 🐏🐇 obiadowe karmienie żubrów 🐂🥕 pierwsza kąpiel w jeziorze 🌊🌊🌊 a potem grill i ognisko w naszych Siedem Ogrodów 🔥🍗 zabawy na placu zabaw, gra w piłkę z nowymi kolegami i koleżankami 👫👬👭 wieczorne karmienie baranów i króliczków (bo dobrze zakończyć dzień, tak jak się zaczęło).

na zdjęciu wyjątkowo udało się złapać całą naszą czwórkę #eleganckiesmoki #najlepiej #5razones

Więcej wakacyjnych pocztówek na naszym ig: www.instagram.com/5razones_by_pau_elegancka/