Marzec 11, 2015 at 9:03 pm

Deseczka

Deseczka

Dzisiejszy trening dedykujemy ćwiczeniu o wdzięcznej nazwie, z angielska PLANK, z hiszpańskiego: LA PLANCHA, a po polsku: DESECZKA.

Stop, stop, stop! Wracać mi tu wszystkie, które się porozbiegały do schowków i pomieszczeń gospodarczych, celem wydobycia z ich czeluści deski do prasowania. Zostawić sprzęty domowe. Deseczką będziecie Wy! Tak, tak wy!

Deseczka to najbardziej uniwersalne, pilatesowe ćwiczenie świata. Fantastycznie rozgrzewa i angażuje tyle partii mięśni naszego ciała, że od samego patrzenia, czuję, że się zgrzewam i nabieram masy , krzepy.

Poniżej prezentuję zdjęcie i rysunek poglądowy (Źródło: Pilates Flamenco), żebyście mogły podpatrzeć, jak fachowo wykonywać deseczkę oraz żebyście wiedziały, co przy deseczce pracuje, tzn. które mięśnie, i gdzie dnia następnego należy się spodziewać zakwasów, jeśli to Wasz pierwszy deseczkowy trening.

deseczka

To skoro już wiecie jak?, to czas odpowiedzieć na pytanie, gdzie? i ile raz?. Bo jak się moje kochane i kochani okazuje, domowa krzątanina sprzyja uprawianiu deseczkowania. Jeśli Wasze najsłodsze na świecie dzieciątka rozpoczęły już swój trening związany z uczeniem się konsumpcji innej niż cyc lub flacha, to więcej niż pewne, że więcej marchewki, ziemniaczka, brokułka ląduje na podłodze, a nie w ich paszczy.
Tak, tak… czy już domyślacie, w którą stronę zmierza moja podpowiedź, gdzie i kiedy? Ano na podłodze, i to np. po posiłku maleństwa. Mamy takie dwa w jednym. I sobie posprzątamy i poćwiczymy.

To co my tu jeszcze w pionie lub siadzie robimy?! Paaaaadnij!!!

deseczka

I trzymaj. Face down! Trzymaj centrum. Hold! Mięśnie brzucha, pośladów napięte. Keep your body tensed! 1, 2, 3, 4, 5. Do you feel your arms work? Zbierz marcheweczki. 6, 7, 8, 9, 10. Ooo tam jeszcze widzę, że jest ziemniaczek. You can do this! 11, 12, 13, 14, 15. Tu, i tu jeszcze jakiś porzucony i rozsmarowany brokułek. Keep your balance! 16, 17, 18, 19, 20. Ej, no nie zapomnij, o tych smugach. Breath! Improve your flexibility! 21, 22, 23, 24, 25. Ech i chyba jeszcze tam, i tu resztki kaszki ze śniadanka Do you feel your abs work? 26, 27, 28, 29, 20. Wszystko wyzbierane, zmiecione, powycierane? Excellent!

Rozgrzana?!
To mam teraz fantastyczną wiadomość, deseczkę możesz wykonywać za każdym razem, gdy nadarzy się okazja, żeby posprzątać w parterze. Nie wymiguj się też od deseczki i sprzątania zabawek, skarpetek męża i innych atrakcji, jakie porozrzucali Ci po podłodze domownicy.

W twoim dzienniczku treningów możesz wpisać sobie +11 punkcików Flexibility i uwaga! Wpadło Ci pierwsze trofeum: Perfekcyjnej Pani Domu. Great!

Idź świętować, ale wróć tu jutro.

A jeśli trening Ci się podobał (nie ma opcji, żeby nie), to udostępnij, wydrukuj, nie zgub, powtarzaj, improve your flexibility, oddychaj, feel your power back! LET THE POWER COMBINE!


0 likes Baby Fat Killer # , , , , , , ,
Podziel się: / / /
Szukaj na 5razones

Unable to display Facebook posts.
Show error

Error: (#4) Application request limit reached
Type: OAuthException
Code: 4
Please refer to our Error Message Reference.